Returer & Byten
Vi erbjuder 14 dagars returrätt, vilket innebär att du har 14 dagar från det att du mottagit din vara på dig att registrera en retur. För att en retur ska godkännas behöver varan uppfylla följande villkor:
-
Varan måste vara i samma skick som vid mottagandet – oanvänd, med alla originaletiketter kvar och i originalförpackning.
-
Ett giltigt kvitto eller annat köpbevis måste kunna uppvisas.
Förlängd returtid under julhandeln
För köp gjorda mellan 23 november 2025 och 23 december 2025 erbjuder vi en förlängd returrätt fram till 7 januari 2026.
Observera att vårt ordinarie returformulär endast hanterar returer inom 14 dagar. För att utnyttja den förlängda returtiden behöver du därför kontakta oss direkt, så hjälper vi dig att registrera returen manuellt.
Så här registrerar du en retur
1. Logga In och Välj Beställning
Du registrerar din retur genom att logga in på ditt Rovior-konto där köpet genomfördes. Därefter väljer du den aktuella beställningen samt de varor du önskar returnera. Om du inte har ett konto kan du enkelt logga in med den e-postadress som användes vid köpet och därmed registrera din retur.
Du kan logga in på ditt konto här, eller via länken ”Konto” högst upp i högra hörnet på hemsidan.
2. Följ Retur Instruktionerna
När vi mottagit din returförfrågan får du instruktioner om hur och var du ska skicka paketet. Observera att vi inte kan ta emot returer utan godkännande från oss.
3. Återbetalning
När vi mottagit och inspekterat varan genomför vi återbetalningen, förutsatt att alla krav är uppfyllda. Återbetalningen sker till din ursprungliga betalningsmetod inom 1–3 arbetsdagar efter att vi har mottagit och godkänt din retur.
Eventuella returtransportkostnader dras i samband med återbetalningen. Vid returer som inkommer efter angiven tid kan även hanteringsavgifter tillkomma enligt vår retur- och återbetalningspolicy.
Problem eller Frågor?
Om du exempelvis angett fel e-postadress vid beställningen eller stöter på problem, kontakta oss gärna på retur@rovior.se. Vänligen ange ditt ordernummer samt information om returen i mejlet så hjälper vi dig vidare.
Vill du byta en vara?
Vi erbjuder inga direkta byten. Om du vill byta till en annan storlek eller färg, gör en retur enligt stegen ovan och lägg sedan en ny beställning så snart din retur har blivit godkänd.
Om felet beror på oss (t.ex. om du fått fel vara eller en defekt produkt), står vi för returfrakten och kan ordna ett direktbyte. Kontakta oss på retur@rovior.se, så hjälper vi dig!
Returfrist efter registrerad retur
Efter att du har registrerat din returförfrågan har du 7 kalenderdagar på dig att returnera varan. Returen ska vara inlämnad och poststämplad inom dessa 7 dagar. Tidsfristen syftar till att möjliggöra en effektiv returhantering samt att säkerställa att returnerade produkter anländer i aktuellt och återförsäljbart skick.
Om returen skickas efter den tillåtna perioden förbehåller vi oss rätten att neka returen eller debitera en hanteringsavgift på 79 SEK. Observera att denna avgift tillkommer utöver den ordinarie retur fraktkostnaden på 49,99 SEK.
Har du frågor?
Kontakta vår kundservice på info@rovior.se eller via formuläret på vår hemsida, så hjälper vi dig gärna!

